Alla inlägg under februari 2014

Av Benjamin Kwingwa Lidman - 5 februari 2014 09:49

Krönika Alla hjärtans dag - Är Alla hjärtans dag viktigt eller inte?


Alla hjärtansdag är speciellt viktigt för par, barn och vissa som är kära i någon. Denna högtid hjälper de som är lite småkära att få mod i att ta första steget. För barn är dagen något lite extra eftersom att i böcker och filmer så introduceras högtiden som en jättespeciell dag. I böcker och filmer är Alla hjärtans dag en dag där allt som man önskat sig inom kärlek blir sant. Eftersom att barn lever sig in så mycket i böckerna och filmerna så tycker de att den här dagen är extra speciell. För par eller de som är kära är dagen speciell för att man ser det på ett annourlunda sett en singlar.


För par är Alla hjärtans dag en bekräftelse på att båda partnerna tänker på varandra. För vissa är det viktigt att den andra partnern visar extra mycket kärlek under högtiden. Som barn är det den dagen man kan fråga chans och har kortpyssel i skolan. Man kan också ha tur och få godis om läraren är generös. Barnen påverkas av en massa filmer och böcker och det är de som gör Alla hjärtans dag viktig för barn tror jag.

 

Alla hjätans dag är enligt mig en dag då man ska visa kärlek till dem omkring en. Själv så bryr jag mig inte så mycket om dagen eftersom jag inte kan dela den så mycket med någon förutom min familj. Därför blir högtiden inte så speciell för mig.

 


Oftast kan jag ha lite tur att få äta någonting lite extra gott, men mer än det händer det inte för mig under Alla hjärtans dag. I skolorna har de slutat fira högtiden och det tycker jag är fel. Om någon tycker det är en viktig dag och det vill visa en person kärlek på något sätt så borde de få göra det även om någon blir avundsjuk.  Varför ska man inte få ge en person som man gillar någonting bara för att någon blir avundsjuk eller känner sig utanför? Det förhindrar en högtid som barn tycker är viktig och speciell. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards