Alla inlägg under september 2014

Av Benjamin Kwingwa Lidman - 22 september 2014 00:15

Öka priset på bensinen-argumenterande tal


    Stilfigurer

     Bensinen är ett större hot mot jorden än vad ISIS är 

    Varför är bensinen ett hot mot vår jord överhuvudtaget?

     

     Argument

      Jag tycker att man borde göra så att alla som har någonting bensindrivet byter till något miljövänligare val.  Det miljövänligare valet kommer vara billigare eftersom när efterfrågan är stor på bensin så höjs priset. När man höjer priset på bensinen så kommer troligen det att komma så många positiva saker utav det.

     

Jag tycker att man borde öka priset på bensinen nu så att det inte blir en total katastrof med krig som innebörd när oljan tar slut för att det inte finns något bra alternativt bränsle. Bara för att man varit så himla inställd på att bara använda en typ av bränsle till fordon.

    

Jag skulle vilja att bensinpriset ökade. Om man ökar bensinpriset då tvingar man dem företagen som producerar bilar att gå mer emot att göra fordon som inte använder en förbränningsmotor. 

    Motargument

Jag tycker att man inte ska öka bensinpriset för att då kommer så många förbränningsmotorer som går på bensin att vara bara skrot som ligger.





       

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards